Raadile tuleb vana tehnika muuseum
Aastaid veeretatud ideele teha Tartusse, näiteks Raadi lennukiangaaridesse, vanatehnikamuuseum on õla alla pannud ärimees ja poliitik Neinar Seli, kes ka ise mitmekümne uunikumi omanik.
Vanatehnikaklubi Levatek president Heino Jaanus rõõmustas, et lõpuks ometi on uunikumide taastajate ja kogujate suur unistus teostumisele sammukese lähemal. Seni on Levateki mehed kulutanud paljusid uksi, aga rahanappuse tõttu ei ole plaan vaatamata õlale patsutamistele ja takka kiitmistele kuhugi edenenud.
Väärt tehnika, mis võiks palju huvilisi kokku tuua, seisab lageda taeva all.
Ärimees Neinar Seli, kes enda vanatehnikakogu suuruseks hindab umbes 40 autot ja mootorratast, on muuseumimõttest tõsiselt haaratud.
Unikaalne muuseum
Muuseumi asupaigaks on valitud Raadil Roosi tänava ääres olevad sõjaeelsed betoonist angaarid, mis on plaanis taastada originaaljooniseid aluseks võttes, ja nende ümbrus, kuhu annaks vanaautodele veelgi varjualuseid teha.
Muuseumis oleks koht mitte ainult uunikumautodel, vaid ka muul vanatehnikal. Mõtted ulatuvad veelgi kaugemale, nagu Neinar Seli seletas, sealsamas võiks olla ka töökojad, kus autosid taastatakse, samuti noorte tehnikaklubi.
Seli ütles, et rahastamisskeem on praegu läbirääkimistel. Seli on selleteemalisi kõnelusi pidanud nii kultuuriminister Laine Jänesega, kultuuriministeeriumi asekantsleri Siim Suklese kui mitmete Tartu linnajuhtide ja ametnikega.
Praeguseks on selge, et muuseumi loomise hind võib jääda 80–100 miljoni krooni kanti, kuid just sel sügisel on avanemas üks euroraha meede, kust mittetulundusühingud saavad küsida kuni 50 miljonit krooni toetust, lisades omaosaluseks 15 protsenti projekti maksumusest.
ERMi hea naaber
Et muuseumi loomisega edasi minna, on Seli sõnul vaja kahte asja. Esiteks rendilepingut ja teiseks muuseumi projekti. Kuivõrd Tartu linn on angaarid Revo Autole tähtajatult tasuta rentinud, ei ole rendilepingut keeruline lõpetada.
Projekti tegemist on Seli aga valmis rahastama, praegu ongi käsil projekteerijatelt hinnapakkumiste võtmine. Kuigi Tartu linna seisukoht muuseumi osas on toetav, pole kõnealust muuseumi mainitud seni veel üheski arengukavas ega ole sellele ka eelarves ühtki rida, seega pole linnalt tänavu võimalik raha saada.
Nii aitab Seli panus taotleda suuremat summat.
Tartu abilinnapea Jüri Sasi kiitis, et kui uunikumide muuseumist asja saab ja ka ERMi peamaja sealsamas kõrval valmis saab, tekib tõmbenumber, kuhu võib terveks päevaks aega veetma minna.
Aastaid veeretatud ideele teha Tartusse, näiteks Raadi lennukiangaaridesse, vanatehnikamuuseum on õla alla pannud ärimees ja poliitik Neinar Seli, kes ka ise mitmekümne uunikumi omanik.
Vanatehnikaklubi Levatek president Heino Jaanus rõõmustas, et lõpuks ometi on uunikumide taastajate ja kogujate suur unistus teostumisele sammukese lähemal. Seni on Levateki mehed kulutanud paljusid uksi, aga rahanappuse tõttu ei ole plaan vaatamata õlale patsutamistele ja takka kiitmistele kuhugi edenenud.
Väärt tehnika, mis võiks palju huvilisi kokku tuua, seisab lageda taeva all.
Ärimees Neinar Seli, kes enda vanatehnikakogu suuruseks hindab umbes 40 autot ja mootorratast, on muuseumimõttest tõsiselt haaratud.
Unikaalne muuseum
Muuseumi asupaigaks on valitud Raadil Roosi tänava ääres olevad sõjaeelsed betoonist angaarid, mis on plaanis taastada originaaljooniseid aluseks võttes, ja nende ümbrus, kuhu annaks vanaautodele veelgi varjualuseid teha.
Muuseumis oleks koht mitte ainult uunikumautodel, vaid ka muul vanatehnikal. Mõtted ulatuvad veelgi kaugemale, nagu Neinar Seli seletas, sealsamas võiks olla ka töökojad, kus autosid taastatakse, samuti noorte tehnikaklubi.
Seli ütles, et rahastamisskeem on praegu läbirääkimistel. Seli on selleteemalisi kõnelusi pidanud nii kultuuriminister Laine Jänesega, kultuuriministeeriumi asekantsleri Siim Suklese kui mitmete Tartu linnajuhtide ja ametnikega.
Praeguseks on selge, et muuseumi loomise hind võib jääda 80–100 miljoni krooni kanti, kuid just sel sügisel on avanemas üks euroraha meede, kust mittetulundusühingud saavad küsida kuni 50 miljonit krooni toetust, lisades omaosaluseks 15 protsenti projekti maksumusest.
ERMi hea naaber
Et muuseumi loomisega edasi minna, on Seli sõnul vaja kahte asja. Esiteks rendilepingut ja teiseks muuseumi projekti. Kuivõrd Tartu linn on angaarid Revo Autole tähtajatult tasuta rentinud, ei ole rendilepingut keeruline lõpetada.
Projekti tegemist on Seli aga valmis rahastama, praegu ongi käsil projekteerijatelt hinnapakkumiste võtmine. Kuigi Tartu linna seisukoht muuseumi osas on toetav, pole kõnealust muuseumi mainitud seni veel üheski arengukavas ega ole sellele ka eelarves ühtki rida, seega pole linnalt tänavu võimalik raha saada.
Nii aitab Seli panus taotleda suuremat summat.
Tartu abilinnapea Jüri Sasi kiitis, et kui uunikumide muuseumist asja saab ja ka ERMi peamaja sealsamas kõrval valmis saab, tekib tõmbenumber, kuhu võib terveks päevaks aega veetma minna.