Automudelid pole pelgalt mänguasjad
Rakveres elaval Viljar Sardil on kodus lugematu arv suuremaid ja väiksemaid automudeleid. Ei, Viljar ei käi lasteaias ega ole koolipoiss, ta on tõsine töömees, kel käes kuldne keskiga. Aga mis siis!
Jah, kogujate jaoks eluaastad ei loe, kõikidesse kollektsionääridesse positiivselt suhtuv Viljar teab ühte kuuekümnele eluaastale lähenevat meest, kes on korjanud nätsupabereid juba lapsest saadik. Näiteid võib tuua lõputult, Viljari automudelite kogumise kirg on vaid üks nendest.
Ehkki automudeleid koguv Viljar Sard on kõik oma lemmikud vitriinis kenasti klaasi taha pannud ja arvutisse kataloogigi toksinud, ei oska ta ikka täpselt öelda, mitu mudelit on tema kollektsioonis. Ilmselt jääb see umbes 3000 kanti.
Vitriinis on need kenasti markide kaupa rivis ja vaatamist oleks seal tundide viisi. Ometi ei käi Viljar oma kogu juures iga nädal tolmu pühkimas. Et ta on aga juba aastaid internetis spetsiaalsete foorumite aktiivne liige, tuleb tal oma kogule vahetevahel siiski hindav pilk peale visata.
"Iga päev käin korra mõnes foorumis ja vaatan, mis uudist," valgustab Viljar kollektsionääri rutiini. Foorumis käib aktiivne arutelu, ostetakse, müüakse ja vahetatakse.
Aeg-ajalt korraldatakse ka kokkutulekuid, kus suured meestekambad mängivad mänguautodega ja vahetavad neid omavahel.
Viljar alustas mudelite kogumist juba poisikesena, see oli umbes kuuendas klassis, kui ümbruskonna poiste erinevad automudelid said vahetustehingute käigus ükshaaval Viljari omaks.
Päris esimesi mudeleid ta oma hunnitust kollektsioonist enam välja tuua ei oskagi. Küll aga mäletab, et need võisid päris kallid olla, sest olid toodud või saadetud välismaalt.
Enamasti osteti mudeleid tollel ajal laatadelt, ja huvitaval kombel olid need müügil ka kullapoe galanteriikauba osakonnas, vähemasti Rakveres oli nõnda "Bresti kindluse" nurgal.
Rariteetsemaid mudeleid on erinevaid, osa on emotsionaalselt huvitavad, osa lihtsalt kallid ja mõningad eriti haruldased. Ja nagu kogujatel tavaks, on igal autol oma lugu.
Viljar võtab riiulilt järjekordse kena ja ilmselt väga vana automudeli ja selgitab, et seda on põhjalikult restaureeritud ja kolm korda üle värvitud. Hiljem on ta saanud mitu täpselt samasugust mudelit, kuid esimene jääb ikka kõige unikaalsemaks.
Ehkki automudeleid koguv Viljar Sard on kõik oma lemmikud vitriinis kenasti klaasi taha pannud ja arvutisse kataloogigi toksinud, ei oska ta ikka täpselt öelda, mitu mudelit on tema kollektsioonis. Ilmselt jääb see umbes 3000 kanti.
Vitriinis on need kenasti markide kaupa rivis ja vaatamist oleks seal tundide viisi. Ometi ei käi Viljar oma kogu juures iga nädal tolmu pühkimas. Et ta on aga juba aastaid internetis spetsiaalsete foorumite aktiivne liige, tuleb tal oma kogule vahetevahel siiski hindav pilk peale visata.
"Iga päev käin korra mõnes foorumis ja vaatan, mis uudist," valgustab Viljar kollektsionääri rutiini. Foorumis käib aktiivne arutelu, ostetakse, müüakse ja vahetatakse.
Aeg-ajalt korraldatakse ka kokkutulekuid, kus suured meestekambad mängivad mänguautodega ja vahetavad neid omavahel.
Viljar alustas mudelite kogumist juba poisikesena, see oli umbes kuuendas klassis, kui ümbruskonna poiste erinevad automudelid said vahetustehingute käigus ükshaaval Viljari omaks.
Päris esimesi mudeleid ta oma hunnitust kollektsioonist enam välja tuua ei oskagi. Küll aga mäletab, et need võisid päris kallid olla, sest olid toodud või saadetud välismaalt.
Enamasti osteti mudeleid tollel ajal laatadelt, ja huvitaval kombel olid need müügil ka kullapoe galanteriikauba osakonnas, vähemasti Rakveres oli nõnda "Bresti kindluse" nurgal.
Rariteetsemaid mudeleid on erinevaid, osa on emotsionaalselt huvitavad, osa lihtsalt kallid ja mõningad eriti haruldased. Ja nagu kogujatel tavaks, on igal autol oma lugu.
Viljar võtab riiulilt järjekordse kena ja ilmselt väga vana automudeli ja selgitab, et seda on põhjalikult restaureeritud ja kolm korda üle värvitud. Hiljem on ta saanud mitu täpselt samasugust mudelit, kuid esimene jääb ikka kõige unikaalsemaks.